play hard learn fast
English site
  • Taxonomie SimXP-portfolio o.b.v. EFQM*-model
  • 1. New Commons Game;
  • 2. Slogan;
  • 3. Hexagon;
  • 4. SysTeamsChange;
  • 5. Strike Fighter
  • 6. A Matter of Time
  • 7. Changesetter
  • 8. 6Styles
  • 9. TeamUp
  • 10. Interpersonal Skills LAB (InterLAB)
  • 11. napuro
  • 12. PRIMESIM Entrepreneurship
  • * European Foundation for Quality Management
test dit
  • 1. New Commons Game
  • Teamsamenwerking;
  • Vertrouwen;
  • Korte vs. lange termijn & individueel vs. collectief belang;
  • Duurzaamheid.
  • Een over de hele wereld veel gespeelde classic, gebaseerd op 'The Tragedy of the Commons'.
en dit
  • 2. Slogan
  • Klant- en marktgerichtheid;
  • Ketenmanagement en -samenwerking;
  • Management van het onverwachte in een ‘going concern’;
  • Probleembewustwording op meerdere organisatieniveaus.
  • Ontwikkeld i.h.k.v. veranderingsprogramma DSM
en dat
  • 3. Hexagon
  • Communicatie tussen en binnen management-lagen;
  • Bewustwording organisatieproblematiek;
  • Dynamiek en besluitvorming in complexe organisaties.
  • Ontwikkeld i.o.v. VN
en dit dat
  • 4. SysTeamsChange
  • Leiding geven aan organisatieverandering;
  • s
  • Oefenen met interventies;
  • Inrichting en volgordelijkheid van een veranderproces;
  • Weerstand bij organisatieverandering.
  • Diepgaande reflectie voor aankomende, midden- & hogere managers en studenten management & organisatie
  • 5. Strike Fighter
  • Goed voorbereiden van onderhandelingen;
  • Communicatie als het erom spant;
  • Bereiken goed onderhandelingsresultaat.
  • Winnaar NASAGA Game Design Competition 2009
  • 6. A Matter of Time
  • Project- en timemanagement;
  • Teamsamenwerking en -efficiency;
  • Omgaan met onverwachte gebeurtenissen.
  • Winnaar NASAGA Game Design Competition 2010
  • 7. Changesetter (voorheen Mindsetter)
  • Leiding geven aan organisatieverandering;
  • Begrijpen en managen verschillende soorten weerstand;
  • Relevante leiderschapsstijlen bij veranderprocessen.
  • Na gameplay: individueel door-leren en experimenteren op de on-line simulator.
  • 8. 6Styles
  • Inzicht in (theorie achter) de diverse leiderschapsstijlen;
  • Explicitering en ontwikkeling van de eigen leiderschapsstijl;
  • Toepassing van de eigen leiderschapsstijl in specifieke context.
  • Simulatie en Toolbox voor Trainers en Consultants, gebaseerd op Goleman's theorieën over leiderschapsstijlen en emotionele intelligentie.
  • 9. TeamUp
  • Teamsamenwerking en -efficiëntie;
  • Effectief communiceren;
  • Coaching & leiding geven, nemen en ontvangen;
  • Probleemoplossend vermogen en creativiteit in teams.
  • Ontwikkeld i.s.m. TU Delft en Accenture
  • Winnaar SAGANET Award 2013
  • 10. Interpersonal Skills LAB (InterLAB) NEW
  • Leiderschap in complexe situaties;
  • Teamsamenwerking onder druk en stress;
  • Operationele excellentie;
  • Voorkomen van ‘human errors’ in (hoog)kritische bedrijfsprocessen.
  • Sinds 1998. Ontwikkeld i.s.m. Lufthansa. Wetenschappelijk onderbouwd. Meet gedrag.
  • 11. napuro NEW
  • Duurzaamheid / Corporate Sustainability;
  • Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen;
  • Duurzaamheid vanuit een intern en extern perspectief.
  • Experimenteer met uw duurzaamheidsstrategie.
    Boek vooruitgang.
  • 12. PRIMESIM Entrepreneurship NEW
  • Start-up & Business planning;
  • Bedrijfskunde en management op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Interpretatie van bedrijfscijfers en
    -resultaten;
  • Innovatie management.
  • Gespeeld door ruim 3.500 studenten op 150 Duitse Universiteiten in een ondernemerschap-competitie.
Resume pause

Een boost geven aan de ontwikkeling van teams en organisaties met een krachtige ervaring die uniek en onvergetelijk is?

Specialiteit van het huis: kant-en-klare simulaties en games met ‘real-life’ dilemma’s en ‘real-world’ impact, die verandering van mensen, teams, organisaties en netwerken triggeren en een kiem leggen voor commitment en succes.

For Trainers & Consultants

In co-creatie met ons impactvolle interventies inzetten? Of als (interne) trainer zelf beschikken over specifieke simulation & gaming tools? Lees hier meer over onze propositie voor trainers en consultants.

Why games work

De kracht van simulaties en games is gelegen in de effectiviteit van ervaringsleren. Lees hier meer.

Wat gaat u beleven?

Met collega-managers een organisatieverandering doorvoeren? Als team obstakels overwinnen in een virtuele 3D-omgeving? Als manager situationeel ‘schakelen’ met uw leiderschapsstijlen? Samenwerken onder stressvolle omstandigheden en menselijke fouten voorkomen? In teamverband omgaan met sociale dilemma’s? In concurrentie met andere bedrijven de klant voor u zien te winnen?

Changesetter: blended learning in optima forma

Changesetter is één van de meest complete en krachtige leerconcepten op Change Management gebied, gericht op leiding geven aan verandering, weerstand, leiderschapsstijlen c.a. Creëert een gemeenschappelijke, veranderkundige (beeld)taal. Met een ‘hands-on floorboard’, vier weken voortgezet leren op de on-line simulator en een naadloos aangesloten implementatie-applicatie op uw tablet. Lees hier meer. Zie ook de Changesetter schematic.

Simulaties & games van hoge kwaliteit

Met onze simulaties en games richten wij ons op diverse organisatie- en managementvraagstukken. Ontworpen door game-experts, gebaseerd op erkende theorieën en beproefd en gewaardeerd in de praktijk. Een drietal games is winnaar van prestigieuze (game-design) competities van (inter)nationale vakorganisaties. Zie hier ons portfolio.

“TeamUp laat binnen één minuut authentiek samenwerkingsgedrag zien.”

TeamUp is een 3D avatar-based serious game, waarbij teams van vier spelers in een aangename, virtuele omgeving worden uitgedaagd om in nauwe samenwerking een serie obstakels en vraagstukken te overwinnen. Behalve teamsamenwerking en -efficiëntie is TeamUp uitermate geschikt om thema’s als communicatie, leiding geven/nemen/ontvangen en probleemoplossend vermogen en creativiteit in teams bloot te leggen en te adresseren. TeamUp is speelbaar in de “Regular” en “Master versie en dus goed voor twee keer vijf levels gameplay. Laatst gehoord: “Nu begrijp ik waarom mijn zoon niet naar beneden wil komen wanneer we moeten eten.” Zie ook trailer:

Nota bene

>> Aanvraag voor een vrijblijvende DEMO van één van onze simulation/gaming tools.

>> Interview met Dirk Jan in publicatie VNG/Saganet “Over gaming gesproken…” (2015)

>> Interview met Axel en Dirk Jan in on-line Magazine TIAS Business School (2013)

>> Nieuwsarchief

>> Wij voldoen aan de Kwaliteitscode van het CRKBO. Geregistreerde instellingen komen in aanmerking voor BTW-vrijstelling.

CRKBO_Docent_CMYK@1x

>> Volg Simulation Experience op sociale media
Follow Dirk Jan on LinkedIn
Follow Dirk Jan on Twitter